In 2017 lanceerde de Unie van Aannemers van Spoorwegwerken (UASW) samen met de Federatie van Algemene Bouwaannemers (FABA) en Constructiv de stripfiguur Max in haar campagne “Max voor veiligheid, hij is op het goede spoor!”. De campagne stond in het teken van enkele zintuigen die essentieel zijn om spoorwegrisico’s te beheersen, namelijk “horen, zien en gezien worden”.
In het artikel op de blog van BeSWIC wordt uitleg gegeven over kwartsstofblootstelling bij spooractiviteiten en verwezen naar interessante artikels over kwartsstof en geluid op deze website, andere berichten over de stripfiguur Max en parlementaire vragen over stof en geluid/lawaai. Tenslotte wordt ook verwezen naar relevante regelgeving en de website van de ‘Belgian Society of Occupational Hygiene’ (BSOH), waarop veel informatie over fysische, chemische en biologische agentia te vinden is.
Lees het volledig artikel op de blog van deze BeSWIC website: Nieuwe Max-affiche rond de gevaren van kwartsstof en geluidsoverlast bij spooractiviteiten.