De doelstelling van deze campagne is om de arbeiders die werkzaam zijn binnen de spoorwegsector te sensibiliseren en te informeren over de risico’s waaraan zij zich blootstellen om op die manier de veiligheid op de werkvloer te verbeteren en het aantal arbeidsongevallen te verminderen.
In 2023 werden twee nieuwe affiches uitgebracht en in 2025 nog één. Hiermee staat de teller op 17 affiches. Daarnaast is er een nieuwe preventievideo “Horen, zien en gezien worden”, waarin Max je de beste praktijken laat zien.
3 nieuwe affiches en een nieuwe preventievideo
De thema’s van de 3 nieuwe affiches zijn:
- Bescherm je ogen!
- Geen certificaat, geen toegang!
- Vooraleer u het spoor opnieuw in dienst stelt, controleer het vrijeruimteprofiel
In de nieuwe preventievideo “Horen, zien en gezien worden”, die slechts één minuut duurt en beschikbaar is op het YouTube-kanaal van de Federatie van Algemene Bouwaannemers (FABA), laat Max je de beste praktijken zien:
- Horen: Houd je oren open en wees alert op je omgeving.
- Zien: Kijk ver vooruit en blijf aandachtig voor wat er om je heen gebeurt.
- Gezien worden: Zorg ervoor dat je goed zichtbaar bent met geschikte fluorescerende kleding.
Alle 17 affiches kunnen op de website van UASW gedownload worden: Affiches .
Andere BeSWIC-artikels over Max en spoorwegveiligheid
Op deze website verschenen al volgende artikels over de vorige Max-affiches:
- Aannemers van spoorwegwerken lanceren 3 nieuwe Max-affiches en brengen daarmee de teller op 12
- Aannemers van spoorwegwerken lanceren campagne “Max voor veiligheid, hij is op het goede spoor!”
- Nieuwe Max-affiche rond de gevaren van kwartsstof en geluidsoverlast bij spooractiviteiten
- Aannemers van spoorwegwerken lanceren 3 nieuwe affiches in het kader van de campagne “Max voor veiligheid, hij is op het goede spoor!”
Daarnaast verschenen er ook volgende artikels over spoorwegveiligheid: